Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Simon Hedlund - 1 december 2009 22:50

Har en besynnerlig smärta i Gluteus Maximus som av oförklarliga anledningar uppkommit. FYI.


Stor humor på det:


Av Simon Hedlund - 1 december 2009 21:49

Det har nog knappast undgått någon att jag är ganska skoltrött just nu. Har svårt att bry mig om saker som jag ändå inte kommer ha någon nytta av sen. Som matte till exempel. Jag vet att det är en jävla klyscha att säga att man aldrig behöver matten, för det har man sagt ända sedan lågstadiet. Då har allmän matte alltid varit motargumentet. När du ska räkna ut om du fått rätt växel i kassan till exempel. Men nu kommer jag verkligen inte ha någon som helst hjälp av det jag lär mig. Jag kommer inte ens röra ett mattetal efter studenten. Därav den skoltrötthet jag känner. Jag kommer aldrig behöva det här sen. Därför har jag gett upp de ämnen som inte direkt kommer spela någon roll. Matte och fysik. Satsar på att komma ut ur dem med godkänt i betyg. Detta innebär en ganska skön ansträngningsnivå.


Dock börjar övriga ämnen krypa sig på i samband med stundande jullov. Filmrecension, uppsats, fördjupningsarbete, bokläsning + prov i skitämnena jag inte bryr mig om men ändå måste göra.



Oj, förlåt, gnäller jag lite nu? Nämen, då ska jag sluta.

Ovido - Quiz & Flashcards