Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg under november 2008

Av Simon Hedlund - 20 november 2008 10:01

Skrev nyss biologiprov. Det kändes bra och jag var klar först. Simon - Jävlighetern 2-0.

Om provets resultat blir bra återstår att se. Nu är jag bara glad över att ha det ur vägen. I eftermiddag blir det orienterinsgteknik och städning av mitt rum/naturkatastrof.

Av Simon Hedlund - 18 november 2008 11:53

I ena ringhörnan; Simon Hedlund. I andra ringhörnan; åskguden Tor, Kung Vinter, Nöden, Fan och hans moster.

Stridsarenan sträckte sig som ett halvmaraton från Sandviken upp mot Högbo och sedan tillbaka.

Kampen började med ett äckligt regnande som sakta strilade ned från skyn. Detta fann jag bara irriterande innan passet började som ett jävla tråkigt regn. Kan de inte bättre? Minuterna senare kom regndropparna som pisksnärtar och projektilerna landade hårt på kinden. Jag parerade direkt med att avvika in i skogen där träden skyddade mot vädrets makter.

Efter ytterligare några minuter får Fan in en fullträff och näsblodet strömmar ner på marken under mig. Tack vare min rutin så stoppar jag blödningen och min counter-attack blir en blodig bonnasnyting innan jag fortsätter min odyssé.

Efter ett tag blir löpsteget alldeles för bajsnödigt och det går inte längre att fortsätta utan att stanna upp en stund. Nöden vs. Simon 1 - 0.

Strax efteråt fortsätter mitt pass och jag slår igenom alla barriärer fram till efter Högbo där högre makter får mig på andra tankar än den väg jag tidigare sprungit på. Efter några sekunders panikartade tankar om att jag sprungit helt fel och tänker vända så ser jag en skoterled som jag viker in på. Utan någon som helst aning om vart jag skulle hamna styrde jag min kos rätt in i skapelsen och kom ut vid Östanbyn. Där slog vädrets makter återigen till med häftigare regnprojektiler som smattrade rätt in i ansiktet på en öppen gräsmatta med kraftiga motvindar.

Kort därefter börjar det tuta bakom mig. Det är olgybussen som råkar köra förbi. Likt skogsrået eller Näcken försöker passagerarna locka in mig i bussen och erbjuder mig skjuts hem. HA! I laugh in the face of comfort!

Istället pressade jag benen den sista kvarten tillbaka till Norrsätra där vädret gjorde ett sista desperat försök med att få mig på fall med snöoväder. Dock var slaget redan vunnet och jag kunde notera 2.06 i träningsdagboken.

Simon - Jävligheten 1-0.


Av Simon Hedlund - 15 november 2008 20:36

Vilken fruktansvärt helvetes jävla vecka! Den började bra med fina träningar och en inte alltför stressig skolfaktor. Sen blev det en massa jävla ångest inför programmeringsprovet i onsdags och ett sjuhelvetes jävla gigantiskt biologiprov nästa torsdag som kommer avgöra hela jävla kursen. Ekologi. Kul.

Som gräddan på moset har jag inte kunnat sova på hela veckan. Det har tagit mig flera timmar varenda jävla natt att långsamt glida in i medvetslöshet. Måndag; somnade vid 02.00 vakna 07.00 nästa dag. Tisdag; samma sak. Onsdag; somna 03.00 vakna 07.00 nästa dag. Torsdag; gick och la mig tidigt så in i helvete, innan 22.00 och ställde in den kommande dagens första lektion och samlade in 11.15 timmar till sömnkontot. Skönt. Sov som ett barn.


Idag sprang jag Fakiren som mätte 19,4 km Arboga-terräng men som snarare innebar 24,2 km Arboga-terräng med inslag av kilometervis asfaltslöpning på transportsträckor och 4 olika kartor vilket räckte till hela 6 kartbyten. Man skulle kunna säga att AOK utnyttjade alla sina resurser. Trött som ett svin kom jag i alla fall i mål efter en 2 timmar och 20 minuters fin historia inskriven i träningsdagboken. Plus uppvärmning. Ligger en bra bit över 10 timmar den här veckan. Dessutom har jag ett OL-teknikpass att se fram emot imorgon med ben som lyckligtvis inte gör ont annat än när jag ligger ner eller håller dem rakt när jag står/går. Har lite problem med att gå i trappor vilket gör det till ett helvete att bo i källaren.

2000 kcal brände jag idag. Vet ni vad det innebär? Det innebär en Big Tasty på McDonalds plus en stor jävla muffin plus en liten en. Men eftersom det är så jävla äckligt så fick det bli en påse lantchips istället. Himmelriket.

Chips, en film, en säng och som avrundning på kvällen, lite laid-back biologi-plugg med ena handen i chipspåsen och den andra på kuken.

Livin' the dream...

Av Simon Hedlund - 13 november 2008 13:37

Väldigt lite bloggskrivande nu. Har annat för mig. Plugg och träning för det mesta. Det enda jag har ork att skriva är Guldkant På Tillvaron. De inläggen är sådär lagom intelligensbefriade men ändå sinnrika på sitt sätt. Här har ni en till


  • Kaffetermos i skolan
  • Spänst i backe
  • Romeo and Juliet - Dire Straits
  • Hockeybockey-seger
Av Simon Hedlund - 9 november 2008 20:43

  • Rostbiff med klyftpotatis och black&white
  • Cheesecake
  • Fika hos farmor
  • Fika hos mormor
  • Chill i Viken
  • Slipade skridskor
  • John Steinbeck

Av Simon Hedlund - 7 november 2008 09:12

Sitter i skolan nu. Har precis skrivit ett programmeringsprov á la IG och försöker glömma bort vad som hänt. Jävla skit.

Veckan har varit jobbig med fin träning såsom styrka, distans, styrka, natt-OL, hockeybockey och spinning. Härligt. Men riktigt segt i benen nu. Hämtade ut min Garmin i förrgår. Så jävla fint. Sitter hemma om kvällarna och kollar in det jag hittills hunnit springa med den. Då gick det inte bra så känslan är lite halvklass. Men ser fram emot 2 fina distanspass i helgen. Ett på karta och självklart Odenvalla t.o.r

Förresten vann vi hockeybockey-matchen. 10-9. Fyfan vad grymma vi är.

Ovido - Quiz & Flashcards