Harder, Faster, Stronger

Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Simon Hedlund - 16 oktober 2008 22:04

Typ. Det uppdateras i alla fall inte mycket här. Mestadels för att jag har andra projekt som skola, träning och olgy-bloggen som på senare tid har blivit mitt skötebarn. Men nu kommer en period där jag ska försöka blicka in i mig själv och försöka komma till insikt om the ups and downs of '08. En planering för nästa år ska också offentliggöras, dock inte här på bloggen om jag inte plötsligt känner för det.


Sånt som däremot hänt den senaste veckan och som är värt att ta upp är det Cooper-test jag sprang i tisdags och som jag persade på med 7 sekunder. Mitt personliga rekord ligger alltså nu på 9.50 med en riktigt snäll inledningen på de 3000 meterna och ett bra avslutande sista varv när jag insåg att jag hade för mycket krafter kvar. Allt som allt bådar det gott om framtiden och vintern där jag först och främst ska jobba på att komma ner på 9.40 och sedan ta mig vidare därifrån. Nog om detta.

På lördag är det Tjur Ruset som kommer bli en härlig tillställning med gott sällskap och en fin löpartävling där man har chansen att för en gångs skull släppa allt som heter tänka och bara kötta på i ett jävla tempo. Kommer bli underbart. Imorgon ska det även spelas hockeybockey med Freluga Farmers. Nu när tävlingssäsongen är slut så börjar det roliga. Inköp av Garmin och en del löparkläder är också på gång. Det är nu det är dags för förändringar. Och det känns bra inför 2009. 

Ovido - Quiz & Flashcards